De cultuurscouts organiseerden in het Klooster een succesvolle cultuurmix, bijgewoond door tal van jonge kunstenaars en creatieve ondernemers. Er werden drie workshops gegeven: pitchen,... Cultuurmix in Klooster

De cultuurscouts organiseerden in het Klooster een succesvolle cultuurmix, bijgewoond door tal van jonge kunstenaars en creatieve ondernemers. Er werden drie workshops gegeven: pitchen, story telling en presenteren. Bij het pitchen werden er enkele zinnige tips gegeven. Vertel wie je bent en wat je te bieden hebt.’ Ik geef je een oplossing.’ Wat voeg je toe? Welk voordeel heeft het publiek om je te engageren? Wat zoek je?

De storytelling brengt je creatief bedrijf voor het voetlicht. Wat is het? Wat kan je ermee? Wat levert het op? Hoe maak je gewone dingen bijzonder? Wat vindt men bij jou wat je nergens anders vindt? Daarmee kan je je jezelf profileren. Een creatieveling maakt broeken van gordijnen en tassen van paraplu’s. Wellicht vinden haar creaties een plekje in de Maak Zaak in Hillegersberg. Het Kapelletje is een historisch punt waar het echt thuiskomen is. Hun topic is de repetitieruimte Het Fundament en de regelmatige festivals.

Belangrijk in je story zijn citaten, je persoonlijk verhaal en aarzel ook niet je fouten toe te geven. Ik spreek met een Crooswijkse muzikant over zijn workshop presenteren. ‘ Ik leerde mezelf serieus nemen en doe echt wat aan research voor mijn presentatie.’

Heerlijk die creatievelingen.