In de Zwartjanstraat op nummer 33 opende het Leger des Heils onlangs een aantrekkelijke reshare store, een mix van tweedehands en vintage. Als je... Reshare Store op Zwart Jan

In de Zwartjanstraat op nummer 33 opende het Leger des Heils onlangs een aantrekkelijke reshare store, een mix van tweedehands en vintage. Als je binnenkomt zie je een mooie antieke foto met jonge dames achter de naaimachine in een reuze atelier. Aan de rekken hangen kleurrijke 70-er jaren hemden en op de schappen langs de muren staan naast stevige stappers naast echte leren krokoschoenen. Bontgekleurde kinderjurkjes geven je een vrolijk gevoel.

Schoenen met hoge hakken en plateauzolen voeren je naar andere tijden. We worden verwelkomd door manager Barbara Steen. Terwijl ze een geurig kopje koffie klaarmaakt vertelt ze hoe mooi ze het vindt die jonge meiden in jeans en op hoge hakken, die een bloesje komen kopen dat misschien door hun oma is ingeleverd.

Doelgroepen
De winkel richt zich in de eerste plaats op mensen met een kleine beurs, maar is ook aantrekkelijk voor liefhebbers van retro en vintage en voor groene eco mensen die vinden dat je eerst moet gebruiken wat er is. Je kan tweedehands kleren per kilo verkopen, maar beter is er het mooie uit te selecteren en het een echt nieuw leven te geven. Barbara vindt dat haar winkelpersoneel de ogen en oren in de wijk moet zijn. Ze moeten openstaan voor een praatje en contact. Er is veel eenzaamheid. De reshare store is wel een commerciële winkel, maar heeft ook een sociale functie.

In de Zwartjanstraat op nummer 33 opende het Leger des Heils onlangs een aantrekkelijke reshare store, een mix van tweedehands en vintage. Als je binnenkomt zie je een mooie antieke foto met jonge dames achter de naaimachine in een reuze atelier. Aan de rekken hangen kleurrijke 70-er jaren hemden en op de schappen langs de muren staan naast stevige stappers naast echte leren krokoschoenen. Bontgekleurde kinderjurkjes geven je een vrolijk gevoel.

Schoenen met hoge hakken en plateauzolen voeren je naar andere tijden. We worden verwelkomd door manager Barbara Steen. Terwijl ze een geurig kopje koffie klaarmaakt vertelt ze hoe mooi ze het vindt die jonge meiden in jeans en op hoge hakken, die een bloesje komen kopen dat misschien door hun oma is ingeleverd.

Doelgroepen
De winkel richt zich in de eerste plaats op mensen met een kleine beurs, maar is ook aantrekkelijk voor liefhebbers van retro en vintage en voor groene eco mensen die vinden dat je eerst moet gebruiken wat er is. Je kan tweedehands kleren per kilo verkopen, maar beter is er het mooie uit te selecteren en het een echt nieuw leven te geven. Barbara vindt dat haar winkelpersoneel de ogen en oren in de wijk moet zijn. Ze moeten openstaan voor een praatje en contact. Er is veel eenzaamheid. De reshare store is wel een commerciële winkel, maar heeft ook een sociale functie.