Studenten maken hun eigen chillplek

Groen 5 mei 2026 Redactie Noorderzon010

Een plek voor studenten, door studenten. En voor de wijk. Vorig jaar werkten studenten van het Grafisch Lyceum aan een ontwerp voor een eigen groene plek naast hun school. Deze plek is nu werkelijkheid geworden. En ook bij het maken speelden studenten een belangrijke rol.

Ze planten de tuin zelf aan onder begeleiding van Stefan van Buro, Kruisbestuiving en Inga van Stek.  En de studenten maakten schilderingen op de houten zitplekken, met hulp van beeldend kunstenares Melissa Moria uit de Agniesebuurt.

Ook andere ideeën van de studenten kregen een plek in de chillplek. Zoals pergola’s met klimplanten, boomstammen en allemaal paars bloeiende planten.


Misschien ook interessant